Доброго дня, шановні присутні!
Говорять, що наші думки матеріальні, але коли вони позитивні, то навколо нас створюється доброзичлива атмосфера. Тож надсилаю вам позитив, а від почутого та побаченого, ви отримаєте задоволення.
Пропоную вашій увазі майстер-клас, який розрахований для середніх класів загальноосвітньої школи. Я обрала один із прийомів акварельного живопису «по-мокрому» в техніці "гризайль" на тему «Настрій у пейзажі».
Основним виражальним засобом живопису є колір. Він дозволяє втілювати кольорове різнобарв’я довколишнього світу, об’ємність, матеріальність, повітряну перспективу. Живопис із відтінками одного кольору трапляється доволі рідко. Отож, гризайль – це техніка живопису, що виконується в різних відтінках будь-якого одного кольору (найчастіше сірого, коричневого, брунатного, чорного).
Матеріали та інструменти, якими користуватимемось:
- мольберт;
- акварельний аркуш паперу;
- склянка води;
- фарба;
- серветка;
- плоский пензлик №13 та два круглих №1 і 8;
- аркуш паперу для палітри.
Хочу зазначити, що кожен справжній майстер має власну техніку та манеру, свої секрети у виконанні роботи. На навчальній стадії, на моє переконання, дуже корисно робити однокольорові акварелі, використовуючи водяний розчин. Письмо в однотонній манері дозволяє краще зрозуміти технічні особливості акварельного живопису, відчути світлотіньові фази.
Іще один із секретів. Щоб передати красу природного середовища, не обов’язково завантажувати або перевантажувати власний твір природними об’єктами, - якіснішим від цього він не стане.
Етапи роботи над пейзажем наступні:
- ми з вами заздалегідь нанесли лінійний малюнок зимового пейзажу на аркуш;
- зволожуємо плоским пензлем папір зверху – донизу;
- для роботи я обрала коричневий колір, а ви оберіть свій власний;
- фарбу наносимо спочатку на ту частину аркуша, яка відведена для зображення неба. Знову ж таки зверху – донизу (цю техніку я використовую на уроках образотворчого мистецтва та в гуртковій роботі, діти приємно вражені, їм подобається створювати одним кольором різні відтінки,як в пейзажах, так і в натюрмортах ) ;
- роль білого кольору в акварелі відіграє білий папір, на якому виконується робота;
- хмаринки на небі у нижній їх частині темніші, бо на них впливають кольори природних об’єктів, розташованих на поверхні землі;
- у їхній верхній частині відображається сонячне проміння;
- після того наносимо пензликом під №8 фарбу на задній план для зображення лісу;
- далі зволожуємо водяним розчином поверхню землі і наносимо фарбу на середній та передній плани; (із рубрики «А чи знаєте ви, що людина в зазвичай, може сприйняти до 10 млн. відтінків різних кольорів»);
- виконуємо деталізацію роботи нашої ялинки-красуні пензликом під №1, гілочки якої вкриті пухким снігом;
- якщо ви зробили помилку, не хвилюйтеся, у вас є диво-помічники – це водяний розчин та серветка. Щоб прибрати непотрібну пляму, можна змити її теплою водою і швидко промокнути серветкою);
- наносимо падаючу тінь ялинки (У Китаї на художніх полотнах є пусті, не заповнені місця, які втілюють думку про те, що неможливо вичерпати будь-яку художню ідею, а це простір для уяви глядача);
- наносимо падаючі тіні ялинок, яких ми не бачимо, але можемо їх уявити.
На цьому етапи над пейзажем заверншені.
Наступний етап.
Слід сказати, що під час виконання пейзажу папір подекуди деформується, тож теплою праскою треба його розрівняти. Обрамляю свій витвір мистецтва в рамку. Такою роботою я можу прикрасити будь-яку кімнату власного будинку або подарувати друзям.
Тож прилучаймося до мистецтва, довіряймо йому, воно нас не зрадить, а головне – допоможе пізнати себе.