Субота, 21.06.2025, 06:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя образотворчого мистецтва

Новини ЧОІППО
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Краса і благо – ось основа цілісної духовної людини

                               Краса і благо – ось основа цілісної духовної людини

                                                     Ф. Аквінський

 

            Вплив мистецтва на особистість людини та її розвиток дуже великий. Без виховання естетичної грамотності людей, виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей, уміння розуміти і цінити мистецтво, без пробудження у дітей творчих початків неможливо ставлення цільної, гармонійно розвиненої і творчої активної особистості.

   Справді, чи може виховання творчого сприйняття природи або якогось виду мистецтва не пробуджувати у дітей здібність не тільки почувати в цьому гармонію, красоту, але й використати їх в різноманітній своїй діяльності, в  різних життєвих ситуаціях, в взаємовідносинах з людьми, з навколишнім світом.

    Педагогічне втручання дорослого, як і педагогічний процес в цілому, має кінцеву мету морального виховання, формування особистості дитини. Але слід відмітити, що естетичному вихованню дітей учити засобами образотворчого мистецтва, прилучати дітей до прекрасного, довгий час надавалося другорядне значення. Перш за все прагнули розвивати у дітей розумову активність, а духовний їх розвиток залишався на другому плані. І як зрозуміле занепокоєння художника і педагога Б. М. Неменського, зміст якого полягає в тому, щоб з раннього дитинства встигнути виховати у дітей « не сприйняття до художніх сурогатів», а привити їм проти цього імунітет, виробити художній, естетично вибагливий смак, самостійність міркування, розуміння справжнього мистецтва.

  У становленні  особистості дитини, моральне його виховання емоційного розвитку має величезне значення. В. А. Сухомлинський писав: «В дитинстві розумові процеси повинні бути як найближче зв’язані з живими, яскравими, наглядними предметами навколишнього світу… Емоційно насичене повне сприйняття – це духовний заряд творчості».

   Мистецтво пробуджує  в учнів емоційно-творчий початок. Але потрібно пам’ятати, що кожна дитина має свої здібності, тому головне завдання – вчасно їх помітити, заохотити й надати можливість їм розвиватись. Тільки той учитель, який сам творчо працює, може виховати творчих учнів.

   На уроках образотворчого мистецтва найголовнішим вважаю застосування технології формування творчої особистості, що передбачає:

  •  не регламентовану діяльність учня, а повноцінний процес навчання з елементами творчості;
  •  появу інтересів, крізь які проходять усі зовнішні впливи, сприяючи виникненню внутрішніх стимулів.

   Обдарованість – своєрідне поєднання здібностей, що забезпечують виконання певної діяльності. Ступінь обдарованості визначається не характеристикою здібностей, а результатом діяльності.

    Робота з обдарованими дітьми передбачає:

  1. Переведення обдарованих дітей у старшу вікову групу, згідно з рівнем розвитку інтелекту;
  2. Прискорення – форма роботи, за якою учень може розпочати вивчення предмета образотворчого мистецтва  раніше за інших.

Свою роботу з обдарованими дітьми я базую на принципах демократичності, майстерності, системності та гуманізму. Я намагаюся створити для таких дітей найоптимальніші умови для розвитку та навчання.

   У своїй роботі використовую різноманітні цікаві вправи, ребуси, чайнворди, кросворди та ін.. спонукають учнів до активного мислення, сприяють розвитку пам’яті, уваги, кмітливості; формують бажання складати власні головоломки, загадки, шаради.

  У практичних роботах я віддаю перевагу творчим завданням: «Домалюй», «На що схоже», «Хто загубив», «Точка зору», «Спостережливе око»,»Чарівник» та ін.  Робота саме з обдарованими дітьми мені дає наснагу творити і самій. Завжди надаю допомогу, веду бесіду, пояснюючи ту чи іншу тему. З обдарованими дітьми ходимо на природу, в парк, робимо ескізи, обговорюємо всі ті деталі, які нас об’єднують у виконанні творчих робіт.

   Разом з іншими обдарованими дітьми школи відвідували художні виставки як у районі, так і в інших містах: Києві, Ніжині.

   І ще такий важливий, здається, момент, що допомагає мені і талановитим дітям співпрацювати. Бувають такі хвилини, коли дитина без настрою. Причини можуть бути різні:  шкільні неприємності, нездужання, немає натхнення. У такі хвилини я пропоную учням розглянути картини відомих художників або ж розповідаю щось цікаве про них, пропоную вправи такі, як: «Домалюй…», «Знайди схожий предмет» та ін..  Моє завдання, як учителя і як митця – бачити у дитини іскру таланту і не дати їй згаснути, а навпаки, проявити  і продовжувати свої художні здібності з любов’ю творити.

  Свій виступ закінчу такими словами, зверненні до творчих дітей, які сказав великий художник       Рєпін: «    Ідіть своїм особистим шляхом, шукайте свій почерк, не наслідуйте нікого, мистецтво не терпить трафаретів. Навчайтеся у великих майстрів, вивчайте, досягайте суть їхнього мистецтва, але не позичайте у них їх внутрішній зразок».

Категорія: Мої статті | Додав: kalyna (18.12.2014) | Автор: Лябах Раїса Василівна E W
Переглядів: 704 | Теги: Обдаровані учні | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Наш час
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Новини освіти

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz